Bruine beren avontuur - Reisverslagen van Joyce Janssen - WaarBenJij.nu Bruine beren avontuur - Reisverslagen van Joyce Janssen - WaarBenJij.nu

Bruine beren avontuur

Ik ben samen met Margriet 3 maanden naar Roemenië geweest om op locaties waar een bruine beer is geweest de vegetatie in kaart te brengen. De meeste beren die we 'volgden' zijn gerehabiliteerd in het 'Orphan Bear Rehabilitation Centre' in de bergen bij Balan. Deze zijn weer vrijgelaten met GPS-halsbanden die elke 4 uur een signaal uitzenden. We zijn op locaties dicht bij dorpen geweest en op locaties in het bos. We proberen verschillen te ontdekken tussen de locaties in het bos en locaties dicht bij dorpen en daarmee te achterhalen of voedsel de bepalende factor is dat beren dicht bij dorpen of landbouwgronden in de buurt komen. Het veldwerk zelf bestond uit het fietsen, lopen, kruipen etc naar de locaties en daar op 10 m2 de vegetatie in kaart te brengen en dat was niet altijd even makkelijk, zoals te lezen is in de reisverslagen. Het verschilde ook erg per dag hoeveel locaties we konden bezoeken, dat was erg terrein-afhankelijk.

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2014

Terug in Roemenië

22 Augustus 2012

De laatste update vanuit Roemenië

10 Augustus 2012

Twee weken van bezinning in het nonnenklooster

21 Juli 2012

De vakantie is weer voorbij...

03 Juli 2012

Episode IV Romania: Campul Cetati, Eremitu, Prajd
Joyce

Welkom op mijn waarbenjij.nu site. Ik heb deze site aangemaakt om verhaaltjes en foto's te plaatsen van mijn reis van 3 maanden naar Roemenië voor mijn scriptie over bruine beren, zodat jullie mijn belevenissen kunnen volgen.

Actief sinds 24 April 2012
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 17795

Voorgaande reizen:

01 Juni 2012 - 27 Augustus 2012

Bruine beren avontuur

Landen bezocht: